Under förutsättning att klockan är i rörelse till exempel då på barnets arm att klockan inte befinner sig inomhus, under tak och du får ändå ingen GPS-position i appen vid utomhusbruk?
Det kan visa Wi-Fi eller LBS men inte GPS. Då tipsar vi dig om att fabriksåterställa klockan och det kan lösa problemet. Detta medför inte att klockan ALLTID kan visa GPS-position beroende på yttre omständigheter med täckning med mera.
- Klicka i appen på ikonen ”Meny”
- Gå till ”Inställningar”
- Klicka på ”Fabriksåterställ klockan”
- Klicka på ”OK”
Klockan startar om under förutsättning att den är online. När klockan har startat om är den nollställd och du behöver mata in telefonnummer, bakgrundsbild och de inställningar du tidigare gjort och spara om dessa i appen. Ta sedan ut klockan på en promenad och tryck på ikonen ”Position” efter cirka 30–90 sekunder ska du kunna se i appens meny ”Position” om den visar GPS, WiFI eller LBS. Du når denna sida med att klicka på adressen och tid under kartan i appens första huvudmeny.