Här kan du aktivera och hitta guider för Cmeeplay och äldre modeller

Cmee Support

CMEE ONLINE APP STÄNGS NED 2/4-2024

Spectrafence blev uppköpta under 2023 och med detta kommer appen Cmee Online stängas ned. Vi har en lösning, klicka på länken nedan för mer information.

Klicka här!

Vad behöver du hjälp med?

Snabbknappar

Vanliga Frågor

Hitta svaret genom att klicka på frågans +-tecken

Det tutar upptagen när jag ringer klockan

  • Klockans logik är att endast ta emot samtal från de numren inlagda i klockans telefonbok. Övriga nummer kommer att blockeras på det sättet att det tutar upptaget i uppringarens telefon och samtalet kopplas inte fram. Mer än 30 nummer kan läggas in i klockans telefonbok
  1. . (Godkända kontakter har ingen funktion för modellen Cmee Play då den godkänner de nummer som finns i telefonboken, denna funktion kommer på sikt att tas bort från appen vid kommande uppdateringar).
  2. Det finns fall där klockans släppt igenom nummer och det kan bero på olika saker att simkortet i klockan inte har aktiv nummerpresentation från operatören. Andra tekniska omständigheter kring operatörens funktion och uppringarens nummervisning. Vi kan aldrig helt garantera att klockan alltid spärrar alla nummer. Om ni är extra rädda om att inte klockan ska nås då rekommenderar vi kontantkort som är oregistrerat eller ej sökbart nummer hos operatören. Lämna ALDRIG ut klockans mobilnummer.

Jag får ingen GPS-signal i appen från klockan?

Under förutsättning att klockan är i rörelse till exempel då på barnets arm att klockan inte befinner sig inomhus, under tak och du får ändå ingen GPS-position i appen vid utomhusbruk?

Det kan visa Wi-Fi eller LBS men inte GPS. Då tipsar vi dig om att fabriksåterställa klockan och det kan lösa problemet. Detta medför inte att klockan ALLTID kan visa GPS-position beroende på yttre omständigheter med täckning med mera.

  1. Klicka i appen på ikonen ”Meny”
  2. Gå till ”Inställningar”
  3. Klicka på ”Fabriksåterställ klockan”
  4. Klicka på ”OK”

Klockan startar om under förutsättning att den är online. När klockan har startat om är den nollställd och du behöver mata in telefonnummer, bakgrundsbild och de inställningar du tidigare gjort och spara om dessa i appen. Ta sedan ut klockan på en promenad och tryck på ikonen ”Position” efter cirka 30–90 sekunder ska du kunna se i appens meny ”Position” om den visar GPS, WiFI eller LBS. Du når denna sida med att klicka på adressen och tid under kartan i appens första huvudmeny.

Kartan syns inte alls i Android-Appen. Vad gör jag?

  1. Klicka på mitt konto.
  2. Välj karta 
  3. Välj Google Maps

Hur ställer jag in tid och datum på Cmee 1C & 2C

Datum och tid ändras med hjälp av Appen. 

Meny > Inställningar > Språk och Tidszon > Välj rätt tidszon och slå eller Av Sommartid.

Ljudlösfunktion fungerar inte?

Endast modellen Cmee 1C, Cmee Play har denna funktion. Cmee 2C har inte har vibration inbygg

Armbandet har gått sönder, vad gör jag?

Armbandet på en klocka är förburkningsvara, har det gått sönder kan vi erbjuda ett nytt armband via vår hemsida. Det faller normalt inte under garanti.

Hur fungerar SMS till klockan?

Man kan skicka vanliga SMS till klockan. Via Appen Cmee-Online så begränsas inkommande samtal från endast de kontakter som finns i telefonboken. Dock går det inte i dagsläget att begränsa inkommande SMS utan kan skickas från vem som helst.