Reklamation

Vi gör allt för att vi kan för att du ska få så bra hjälp som möjligt. Just nu är det hög belastning. Hoppas på överseende.
Slice 1Created with Sketch.

Vanliga Frågor

Hitta svaret genom att klicka på frågans +-tecken

Det tutar upptagen när jag ringer klockan

  • Klockans logik är att endast ta emot samtal från de numren inlagda i klockans telefonbok. Övriga nummer kommer att blockeras på det sättet att det tutar upptaget i uppringarens telefon och samtalet kopplas inte fram. Mer än 30 nummer kan läggas in i klockans telefonbok
  1. . (Godkända kontakter har ingen funktion för modellen Cmee Play då den godkänner de nummer som finns i telefonboken, denna funktion kommer på sikt att tas bort från appen vid kommande uppdateringar).
  2. Det finns fall där klockans släppt igenom nummer och det kan bero på olika saker att simkortet i klockan inte har aktiv nummerpresentation från operatören. Andra tekniska omständigheter kring operatörens funktion och uppringarens nummervisning. Vi kan aldrig helt garantera att klockan alltid spärrar alla nummer. Om ni är extra rädda om att inte klockan ska nås då rekommenderar vi kontantkort som är oregistrerat eller ej sökbart nummer hos operatören. Lämna ALDRIG ut klockans mobilnummer.

Jag får ingen GPS-signal i appen från klockan?

Under förutsättning att klockan är i rörelse till exempel då på barnets arm att klockan inte befinner sig inomhus, under tak och du får ändå ingen GPS-position i appen vid utomhusbruk?

Det kan visa Wi-Fi eller LBS men inte GPS. Då tipsar vi dig om att fabriksåterställa klockan och det kan lösa problemet. Detta medför inte att klockan ALLTID kan visa GPS-position beroende på yttre omständigheter med täckning med mera.

  1. Klicka i appen på ikonen ”Meny”
  2. Gå till ”Inställningar”
  3. Klicka på ”Fabriksåterställ klockan”
  4. Klicka på ”OK”

Klockan startar om under förutsättning att den är online. När klockan har startat om är den nollställd och du behöver mata in telefonnummer, bakgrundsbild och de inställningar du tidigare gjort och spara om dessa i appen. Ta sedan ut klockan på en promenad och tryck på ikonen ”Position” efter cirka 30–90 sekunder ska du kunna se i appens meny ”Position” om den visar GPS, WiFI eller LBS. Du når denna sida med att klicka på adressen och tid under kartan i appens första huvudmeny.

Kartan syns inte alls i Android-Appen. Vad gör jag?

  1. Klicka på mitt konto.
  2. Välj karta 
  3. Välj Google Maps

Ljudlösfunktion fungerar inte?

Endast modellen Cmee 1C, Cmee Play har denna funktion. Cmee 2C har inte har vibration inbygg

Armbandet har gått sönder, vad gör jag?

Armbandet på en klocka är förburkningsvara, har det gått sönder kan vi erbjuda ett nytt armband via vår hemsida. Det faller normalt inte under garanti.

Hur fungerar SMS till klockan?

Man kan skicka vanliga SMS till klockan. Via Appen Cmee-Online så begränsas inkommande samtal från endast de kontakter som finns i telefonboken. Dock går det inte i dagsläget att begränsa inkommande SMS utan kan skickas från vem som helst. 

Fyll i så noga du kan för att få snabbare service

SERVICE OCH REPARATION AV DIN KLOCKA

Page 1 of 10
Hur hittar jag ID Nummer / Reg.Code?

Här finns fyra olika sätt att hitta numret!

1. ID Taggen: Numret finns under QR-koden på klockans tagg du fick med när du köpte klockan.



2. I Cmee Appen (gamla appen) - under menyn "Mina klockor"

3. I Cmee Online Appen (Nya Appen) - klicka på klockans avatar, sedan på QR-kod ikonen uppe i högra hörnet

4. Skicka SMS till klockans mobilnummer med följande text (den svarar med ID nummer)
För dig med modell Cmee 2C V2. Skicka detta meddelande: pw,123456,ts#
För dig med modell Cmee 1C och 2C. Skicka detta meddelande: pw,100711,ts#

5. För CmeePlay: Gå i klockans menyer och svep dig fram till QR-kod. Där ser du även ID nummer.

Finns på din orderbekräftelse du fick i samband köp hos din Återförsäljare

Cmee 1 C och Cmee 2C fungerar ej på 3G nätet. Exempelvis TRE, HALLON, CHILLI. För att dessa klockmodeller ska fungera så måste du välja en annan operatör. CmeePlay fungerar med samtliga operatörer. Gå vidare för felsökning.

Klockorna Cmee 1C fungerar inte med TRE
Klockans logik är att endast ta emot samtal från de numren inlagda i klockans telefonbok. Övriga nummer kommer att blockeras på det sättet att det tutar upptaget i uppringarens telefon och samtalet kopplas ej fram.
Under förutsättning att klockan är i rörelse till exempel på barnets arm, att klockan inte befinner sig inomhus, under tak och du får ändå ingen GPS-position i appen vid utomhusbruk? Fabriksåterställ klockan och det kan lösa problemet. Detta gäller endast i Cmee Online Appen:
  1. Klicka i appen på ikonen ”Meny”
  2. Gå till ”Inställningar”
  3. Klicka på ”Fabriksåterställ klockan”
  4. Klicka på ”OK”
  1. Klicka på mitt konto.
  2. Välj karta
  3. Välj Google Maps
  1. Endast modellen Cmee 1C, Cmee Play har denna funktion. Cmee 2C har inte har vibration.
Armbandet på klockan är förbrukningsvara. Det faller normalt inte under garantin. Kontakta din återförsäljare.
Batteritiden som är specificerad är under optimala förhållanden. Vid normala förhållanden bör klockans batteritid hålla minst en dag. Ta gärna för vana att ladda klockan varje dag. Faktorer som påverkar klockans batteritid: 
  • Yttertemperatur 
  • Antal samtalsminuter
  • Hur ofta du söker klockans position via GPS
  • Bristande eller varierande mobiltäckning. Överväg byta operatör.
  • Antal uppladdningar.
  • Batteriets livslängd ( 6 månaders garanti)
  • Hur ofta klockan tänds upp 
Klocka Offline. Jag får ingen kontakt med klockan från Appen. Det står Offline.
  1. Du måste ha ett aktivt sim-kort med inaktiverad PINKOD
  2. Du måste ha ett aktivt SIM-kort med SURF / DATASALDO
För klockmodell Cmee 1C och 2C kan nedanstående guide hjälpa om inget av ovanstående åtgärder fungerar.

APN 

Klockan behöver ha rätt APN inställningar för just den operatören som man har valt. Har man valt Telia eller annan operatör som nyttjar Telias nät så finns korrekt inställningar i klockan från fabrik. För annan operatör behöver man skicka efter inställningarna. Följ instruktionerna nedan. (Inga APN inställningar behövs för Cmee 4G Sport) 

1. Starta klockan efter SIM-kort är monterat i klockan. 

2. Skicka nedanstående text i ett sms från valfri mobiltelefon till klockans SIM-kort. Obs! Olika text beroende på vilken operatör som finns i klockan samt vilken modell av klocka. Har du en iPhone kan du behöva stänga av iMessage innan du skickar meddelandet. 

4. Klockan kommer att skicka ett autosvar tillbaka. När du mottagit meddelandet så startar du om klockan. Sedan ska klockan vara Online! 

Comviq eller Tele2 

Cmee 2C V2: pw,100712,apn,internet.tele2.se,,,24007# 

Cmee 1C och Cmee 2C V1: pw,100711,apn,internet.tele2.se,,,24007#

 Telenor 

Cmee 2C V2: pw,100712,apn,services.telenor.se,,,24008# 

Cmee 1C och Cmee 2C V1: pw,100711,apn,services.telenor.se,,,24008# 

Vimla 

Cmee 2C V2: pw,100712,apn,internet,,,24006# 

Cmee 1C och Cmee 2C V1: pw,100711,apn,internet,,,24006# 

För andra operatörer 

Kontakta operatören för att ta reda på APN-adress, MCC och MNC. 

Byt sedan enligt följande där APN, MCC och MNC ersätts av de uppgifter som du har fått från operatören. 

Cmee 2C V2: pw,100712,apn,APN,,,MCC,MNC# 

Cmee 1C och Cmee 2C V1: pw,100711,apn,APN,,,MCC,MNC# 

IP-adress 

Kontrollera att klockans mjukvara har korrekt IP-adress 85.118.207.41 port 9901 

Skicka nedanstående text i ett sms från valfri mobiltelefon till klockans SIM-kort. Obs! Olika text beroende på klockmodell. Har du en iPhone kan du behöva stänga av iMessage innan du skickar meddelandet. 

Kontrollera IP-adress för Cmee 2C V2: pw,123456,ts# 

Kontrollera IP-adress för Cmee 1C eller Cmee 2C V1: pw,100711,ts# 

Kontrollera IP-adress för Cmee 4G Sport: pw,123456,ts# 

Autosvaret från klockan kommer att innehålla flera rader med text, bl.a. IP-adressen. Får du inget svar så är det inget fel på klockan. Kontrollera att det finns pengar på klockans SIM-kort och att du skrivit texten korrekt. Överensstämmer inte IP-adressen enligt ovan så behöver den bytas. Skicka då följande text i ett sms. Invänta autosvar från klockan och starta sedan om den. 

Cmee 2C V2: pw,100712,ip,85.118.207.41,9901# 

Cmee 1C och Cmee 2C V1: pw,100711,ip,85.118.207.41,9901# 

Cmee 4G Sport: pw,100714,ip,85.118.207.41,9901# 

Surfmängd 

Kontrollera att klockans SIM-kort har surf. Utan surf är klockan Offline. 

Displayskador täcks inte av garanti. Ej reparerbar. Kontakta din återförsäljare.
TRYCK PÅ KNAPPEN PÅ SIDAN AV KLOCKAN
Starta klockan genom att trycka på sidoknappen. Vänta till Cmee-logo dyker upp och ett ljud spelas. Om klockan inte startar så kan den vara urladdad. Hämta en laddare. Exempelvis en Iphoneladdare. Byt kabeln mot medföljande laddningskabel. Vänta tills klockan är minst 50% laddad.
Kontrollera följande i APP:
  1. Klasstid: Meny > Klasstid. (Är klockan i "Klasstidsläge" så kommer inget ljud ur klockan. )
  2. Ljudlöst: Meny > Inställningar > Ljudinställningar >
Kontrollera följande i Klocka:
  1. Inställningar > Volym
  1. Kontrollera att medföljande laddkabel är korrekt ansluten och inkopplad till ett vägguttag.  
  2. Klockan behöver vara ansluten i minst 30 minuter med en batterisymbol synlig under förloppet. 
  3. Kontrollera att medföljande laddkabel inte är defekt. Finns att köpa som reservdel.

För att gå vidare i reklamationshanteringen måste du garantera att du har genomfört rekommenderade åtgärder baserat på aktuellt problem med klockan.